HTML

Huszárland

Friss topikok

Címkék

10 forint (1) 10 Ft (1) 2012 (1) 2013 (4) 2014 (2) (1) <3 (15) abu-dzabi nagydíj (1) Alonso (8) alpesi deluxe (1) általános iskola (2) amerikai nagydíj (1) angol (1) annó (4) ausztrál nagydíj (1) avatar (1) bahraini nagydíj (1) balgaság (1) ballagás (1) barcelona (1) bejegyzés (3) bemutatkozó (1) Black Ops II (1) böki a csőrömet (1) brazil nagydíj (1) Budapest (1) BÚÉK (1) Call of Duty (1) catalonya (1) challenge (1) cod (1) csirke (1) csodás (2) december (1) Dr. Pepper (1) egészségügy (1) egy év (1) első (2) érettségi (1) értékelés (14) értékrend (2) érzés (18) évértékelés (2) féláras akció (1) felsőoktatás (13) film (4) filozófia (1) forma-1 (10) formula-1 (10) fúdejóvolt (10) gimnázium (3) Grill Station (1) gyakorlat (10) gyorsétel (1) gyros (1) hajsza a győzelemért (1) hakunamatata (1) hambi (1) hamburger (2) Hamilton (3) Hobbit (1) Hungaroring (1) huszar (2) huszár (5) idő (8) időszak (5) indiai nagydíj (1) írásbeli (1) iskola (2) iskolaszövetkezet (1) játék (2) játékteszt (3) jelen (4) jellemfejlődés (1) jövő (6) kaja (3) karácsony (1) kemény vélemény (6) kínai nagydíj (1) köszönet (1) kritika (4) lopott idő (1) magyar (3) magyarország (1) magyar egészségügy (1) magyar nagydíj (1) maláj nagydíj (1) MaMot (2) mamot (1) Massa (1) matek (1) McDonalds (5) mcdonalds (1) McRichi (1) medal of honor (1) meki (5) mennyi idő (1) miért (3) mix (1) mixcloud (1) monaco (1) monaco-i nagydíj (1) most wanted (1) mozi (1) múlt (8) mustár (1) need for speed (1) német (1) nem tűntem el (3) nfs (1) nők (1) nyár (2) október 23 (2) ország (1) óvoda (1) papírzacskó (1) Parlament (2) pilvaker (1) Raikönnen (3) Ranch McBeef (1) red bull (1) rendszer (2) rendszerigeny (1) Rosberg (1) rush (1) Sharebox (1) sorszám (2) spanyol nagydíj (1) szabadság (2) szakmai gyakorlat (11) szeptember (1) szerelem (8) tavaly (11) tavalyi (11) terv (1) teszt (3) történelem (2) újra itt (2) usa (1) utolsó (1) választás (1) vége (2) vélemény (24) vers (1) verschallenge (1) Vettel (7) világbajnok (1) vizsga (3) warfighter (1) zacskó (1) zene (3) zh (3) Címkefelhő

Monaco-i rulett

2013.05.26. 18:04 gyaloghuszar

F-1-es futam volt ma, mely érdekes volt.

Monaco. A csillogástól mentes, de a casinoktól bővelkedő kicsi állam Franciaország csücskében Nizzától néhány kilométerre a tengerpart mellett. Gyönyörű hely és terveim között van a meglátogatása. De az majd csak akkor ha egyszer meggazdagszom, mert nem olcsó hely. Na de itt ezen a hétvégén rendezték a 6. futamot idén. Forma-1-es viszonylatban idős verseny, a 60-on is túl van már, persze megszakítás nélkül. 

A szokásostól eltérően csütörtökön kezdődött a hétvége, mely előtt mindenki, aki számít meghozta a jachtját és a kikötőben csillogtatta ékességét. Ezeken melegítettek be a szabad és időmérő edzésekre a csapatok. Valószínű az összes tag. Két szabadedzés csütörtökön, amiket Rosberg vitt el. Nem volt megdöbbentő, de érdekes volt. Nem számítottam ekkora előnyre. Péntek party hard. Szombaton pedig kiderült ki indul a pole-ból. Érdekesebb volt, mintha sorsolással döntöttek volna. Csepegő eső és az intermediet gumik főszereplésével indult. Nem történt nagy meglepetés a fiúk hajtottak ahogy kell. A végére 3. főszereplővé lépett elő a slick gumi, ami végül Rosberg pole-ját és a Mercisek következő első sorát eredményezték. A kártyákat viszont még csak ekkor osztották le és a zsetonok is kiosztásra kerültek és a 9-es volt a legesélyesebb az asztalon. Az 1-es és a 2-es a második sort míg a 7-es és a 3-as a harmadik sorban figyelte az osztó kártyavetését. Senki sem tudta mire számíthat, de a pálya adottságaiból adódóan, vagyis, hogy az előzési esélyek a nullához közelednek tényleg nagy reménnyel vághatott neki a futamnak az Ezüst nyilak pilótái. 
Mindig izgalmasnak ígérkezik ez a futam, de idén (és tavaly is) az egész nem lett más, mint a monaco-i gyorsvonat körözése. Az első kanyar híres az ott történt fiaskókról, de idén ez teljesen elmaradt. Semmi nem történt az első fordítóban, annyira vigyáztak egymásra. Ami, egyfelől szép dolog, de persze nem ez a show, amit ez a pálya nyújtani szokott. Talán a gumik és a szélesre vett első szárny nagy szerepet játszik ebben, de tény, hogy ez tényleg nem volt más, mint egy vonatozás. Régebben lehetett azért előzni. Sőt. De idén főleg annyira kell vigyázni a sebezhető abroncsokra és az első szárnyra, hogy nem nagyon láttunk akciót. De idén még rosszabb volt a helyzet. 
Szóval a rajttól eljöttek szépen óvatosan. Azért volt egy kevés akció az 1. fordulóban is a hátsó régiókban, mint szárnyleszakadás és kisebb kocc-ok. Ebből ketten boxba is kényszerültek. Majd egy kis autóégés és ment tovább a vonat. Az első tíz 10 másodpercen belül követte egymást az első 25 körig. Vonatoztak nem volt semmi. A két jóval gyengébb technikájú az elején pórul járt pilóták gyorsabban mentek hátul, mint az első 10, ami ekkor  Rosberg, Hamilton, Vettel, Webber, Räikkönen, Alonso, Perez, Button, Sutil és Jean-Eric Vergne volt. Egy-két kukucskáláson kívül semmi sem volt. Unalmas volt. Aztán kezdődtek a boxkiállások. Ez sem hozott volna sok izgalmat egy-két kis helycserén kívül, ha nem jön Massa, aki egy az egyben lemásolta a szombat délelőtti balesetét, vagyis a célegyenesben két falnak is nekicsapta a gépét. Törmelék a pályán, így jön a safety car. Köröztek vagy 10 kört és jött az újra rajt. Semmi extra, mentek tovább, mint eddig osberg, Vettel, Webber, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Button, Perez, Sutil és Vergne sorrendben. Ezután jött megint a vonatozás. Ezt próbálták a fiúk kicsit hígítani, amiből főleg Perez vette ki a részét az alagút utáni féktáv gyönyörűre vételével és egy-két előzés végrehajtásával. Buttont megetette és Alonso-t is majdnem, de a szabálytalan védekezés miatt később megszerezte azt a pozíciót is. Majd a nagy vonat közben a hátsó régió megint akcióba lendült. Chilton egy cseppet kiszorította a pályáról Maldonadot, de mivel fal szegélyezi a pályát így abban találta magát a venezuelai és nem kicsit lebontotta a korlátot is. Mivel a pályára fordult a gumifal, nem hogy versenyzésre, körözésre is alkalmatlan lett a pálya, így egy piros zászló szakította meg a futamot a verseny felénél. Ez azt jelenti, hogy felállnak a rajtrácsra és az autók szerelése megindulhat és kerékcsere is történhet. Ebből adódott a lehetőség, hogy a 2. kiállást megspórolják a csapatok és végig menjenek már kiállás nélkül. Ez egy negyed órás pihenő lett. Majd folytatódott a gumikímélés és a hosszútávú versenyekhez hasonló tempózás. Mentek körbe körbe és vonatoztak. Rosberg "mozdony" kicsit megint elhúzott és a "vagonok" sem váltogatták nagyon helyüket.  Alonso hátracsúszott Sutil ügyeskedése nyomán és Perez is előre mozdult. A biztonsági autó még egyszer megmutatta magát miután Grojean az alagút kijáratát elnézte és beleszállt Ricciardo kocsijába. Pár körös törmelék seprés után újra folytatódhatott a vonatozás, amit Perez zavart meg egy újabb előzési kísérlettel, melyet Raikönnen ellen intézett. Nem jött be széttört az első szárnya és ráadásul kiszakította a Lotusos hátsó gumiját. Kimi a boxba, Checo pedig kiállni kényszerült. A finn visszaesett, de nem adta fel pontszerző lett végül. A vonat Rosberg, Vettel, Wbber, Hamilton, Sutil, Button, Alonso, Vergne, di Resta, Raikönnen sorrendben ért be és a kilences egy arany kupát tehet a vitrinjébe a zsetonok mellé.
Egyébként a zsetonok tekintetében Vettel áll a legjobban mögötte Kimi és Fernando már nagyobb lemaradásban van. 

A monaco-i nagydíj mindig a kedvenceim közé tartozott, de ezek között a körülmények között nem volt valami élvezetes. Vonatoztak egy jót, de akció nem nagyon történt. Ennyire lehetetlen előzni sajnos. Nem a pálya hibája, mert régen láttunk nagy csatákat, de hókotróval nem lehet előzni ilyen szűk pályán. 

Kanada jön, közel vannak ott is falak, de legalább szélesebb a pálya és két értékelhető előzési zóna lesz. 

Szólj hozzá!

Címkék: forma-1 monaco formula-1 Alonso Vettel Hamilton Rosberg Raikönnen monaco-i nagydíj

A bejegyzés trackback címe:

https://huszarland.blog.hu/api/trackback/id/tr725318938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása