HTML

Huszárland

Friss topikok

Címkék

10 forint (1) 10 Ft (1) 2012 (1) 2013 (4) 2014 (2) (1) <3 (15) abu-dzabi nagydíj (1) Alonso (8) alpesi deluxe (1) általános iskola (2) amerikai nagydíj (1) angol (1) annó (4) ausztrál nagydíj (1) avatar (1) bahraini nagydíj (1) balgaság (1) ballagás (1) barcelona (1) bejegyzés (3) bemutatkozó (1) Black Ops II (1) böki a csőrömet (1) brazil nagydíj (1) Budapest (1) BÚÉK (1) Call of Duty (1) catalonya (1) challenge (1) cod (1) csirke (1) csodás (2) december (1) Dr. Pepper (1) egészségügy (1) egy év (1) első (2) érettségi (1) értékelés (14) értékrend (2) érzés (18) évértékelés (2) féláras akció (1) felsőoktatás (13) film (4) filozófia (1) forma-1 (10) formula-1 (10) fúdejóvolt (10) gimnázium (3) Grill Station (1) gyakorlat (10) gyorsétel (1) gyros (1) hajsza a győzelemért (1) hakunamatata (1) hambi (1) hamburger (2) Hamilton (3) Hobbit (1) Hungaroring (1) huszar (2) huszár (5) idő (8) időszak (5) indiai nagydíj (1) írásbeli (1) iskola (2) iskolaszövetkezet (1) játék (2) játékteszt (3) jelen (4) jellemfejlődés (1) jövő (6) kaja (3) karácsony (1) kemény vélemény (6) kínai nagydíj (1) köszönet (1) kritika (4) lopott idő (1) magyar (3) magyarország (1) magyar egészségügy (1) magyar nagydíj (1) maláj nagydíj (1) mamot (1) MaMot (2) Massa (1) matek (1) McDonalds (5) mcdonalds (1) McRichi (1) medal of honor (1) meki (5) mennyi idő (1) miért (3) mix (1) mixcloud (1) monaco (1) monaco-i nagydíj (1) most wanted (1) mozi (1) múlt (8) mustár (1) need for speed (1) német (1) nem tűntem el (3) nfs (1) nők (1) nyár (2) október 23 (2) ország (1) óvoda (1) papírzacskó (1) Parlament (2) pilvaker (1) Raikönnen (3) Ranch McBeef (1) red bull (1) rendszer (2) rendszerigeny (1) Rosberg (1) rush (1) Sharebox (1) sorszám (2) spanyol nagydíj (1) szabadság (2) szakmai gyakorlat (11) szeptember (1) szerelem (8) tavaly (11) tavalyi (11) terv (1) teszt (3) történelem (2) újra itt (2) usa (1) utolsó (1) választás (1) vége (2) vélemény (24) vers (1) verschallenge (1) Vettel (7) világbajnok (1) vizsga (3) warfighter (1) zacskó (1) zene (3) zh (3) Címkefelhő

Visszatérés Motorsportiába

2013.05.13. 13:06 gyaloghuszar

Igen igen végre itt van megérkezett, vagyis inkább visszatérek a Formula-1-hez, régen regéltem róla.

Régen volt és sajnos sok mindenről lemaradt aki csak engem olvas. Sajnálom. De az idő hiánya. 

Viszont most felelevenítem és az első 5 futam összefoglalója és az eddig látottak összegzése jön.
Mivel is kezdődött a szezon? Január végén, február elején minden csapat bemutatta autóját, amik első blikkre nem sokban tértek el a tavalyi koncepcióktól, bár egy-két szabály cseppet módosult, de nagyban nem változtak. Néhány helyen a csapatok felállása mutatott más képet. Csak a lényegesek. Hamilton, a McLarent lecserélte a Mercedesre, akik a veterán, Schumachertől való megválással tudtak helyet szorítani az angolnak. A hétszeres VB. győztesnek ideje volt elhagyni a pilótai pozíciót, megérett már rá. 2006 végén mikor elhagyta a sportágat azzal tényleg be is kellett volna fejeznie és nem kellett volna 2010-ben visszajönnie 3 évre szenvednie egy versenyképtelen autóval (mellesleg ami 2009-ben VB győztes volt). Schumi jól döntött 2006-ban a visszavonulással, helyet kellett hagynia a feltörekvő titánoknak. Segítőnek maradt akkoriban a Ferrarinál, de aztán azt is megunta. A Mercinek ha annyira segíteni akart elég lett volna a Pit Wall-on ülő ezüstkabátosok létszámának növelése is. De nem így történt, amivel a karrierjét eléggé beárnyékolta. 
Szóval Lewis Hamilton lett a 10-es rajtszámú Mercedes pilótája idénre. Hogy mi áll mögötte valójában, a pénz, vagy Hami tényleg új kalandra vágyott csak ő és a menedzsere tudhatják. 
A Mekinél így egy hely megüresedett, a feltörekvő Sergio Perez foglalt el. Button végre lehet ismét főnök egy csapatban. Vagy mégsem? 
A Ferrari nem változtatott a felállásán az Alonso Massa páros újra nekivág a címek begyűjtésének.
A Red Bull belilult az Infiniti érkezésével, de a jól bevált (?) pároson ők sem változtattak. 
Lotusosok pilótapárosa is változatlan Grojean új esélyt Raikönnen pedig új lehetőséget (?) kapott egy újabb VB címre. 
A téli tesztekből nem lehetett kiindulni, így mindenki a melbourne-i futamot várta. Én is.

Ausztrália, Melbourne. Esős szabad, félig esős időmérő edzés, érdekes futam. Senki nem gondolta volna, hogy Raikönnen a Lotusszal nyerni tud, de megcsinálták. Az idei Pirellikkel valahogy sikerült jól bánniuk és a 7. helyről nyerni tudott, Alonso a 2. helyen ért be, ami pedig tavalyhoz képest nagy előre lépés volt a Vörösöknek. Annyira nem volt izgalmas futam, de kiderült, hogy az idei gumik nagyon nagyon fáradékonyak és gyorsan kopnak. De az előző év végén ezt kérték a csapatok, bár az olasz gumiszállító kicsit tényleg túllőtt a célon. 

Malajzia, forróság, eső. És ha Sepang akkor sok eső. Sok víz, kicsúszások, balesetek, rossz döntések. Egy sajnos kijárt a Ferrarinak is. Alonso az 1. kör után kiesett szárnyának sérülése miatt. Csuron vizes a pálya, de Vettel haja tartott. Nyert és jóval a riválisok előtt. De nem volt szép az, amit Webberrel tett. Lehet a csapatutasítás mellett és ellen érvelni, de szerintem mivel ez egy csapatsport van helye. A csapatért dolgozzon a pilóta. És ha Webboval már közölték azt, hogy ez lesz a vége, és ő nyeri a futamot, akkor ez így csúnya volt vettel részéről. Lehet mondani, hogy a versenyző mindig nyerni akar, de a csapat a munkaadó. Bezzeg a Mercisek betartották. Így Hamilton megszerezte első Mercedeses dobogóját. A Mekik szenvedtek, így jó döntésnek kezdett bizonyulni a váltás. 

Kína, Shanghai. Majdnem a legtávolabbi kelet. Nagyjából száraz edzések Hamilton pole. Az első Mercis. De Alonso győzelem. Az első idén és összességében a 31. a 200. futamán. Erősnek tűnő Bikákkal, stagnáló Lotusszal és visszacsúszott Mercikkel. A Mekik még mindig sehol. Button 8. és a középcsapatok ostromolják őket. 

Bahrain. Végre száraz edzések, Kovalainen újra pályán. Érdekes időmérő Rosberg 2. poleja. Egy körön jók, de hol a versenytempó. Ja hogy a gumik kopnak ott hátul. Ejnye. Emellett a Ferrarisoknak sem volt sok szerencséje, mivel Alonso a DRS, míg Massa a gumik gödrébe csobbant.

Kezdődhet az európai szezon. Spanyolország, Barcelona. 3 hét szünet után megmutathatják a csapatok mit tudnak és mit csináltak a szünetben. Az edzések nedvesen kezdődtek majd szárazon folytatódtak Ferrari fölénnyel. De az időmérőn a két Merci dominált, így kibérelték az első sort. A statisztikák alapján jó eséllyel indultak 22 alkalomból 20-szor az 1. sorból indulók egyike nyert. Egy körön jó az ezüstnyíl, versenyen van gond. De nagyon nagy. Egyszerűen mintha rosszul lenne beállítva a felfüggesztés és megeszi a gumikat a járgány. Nem sok kört bírnak. De ebben a Pirellinek is nagy szerepe van. Olyan gumikat csináltak idénre, amik nem bírnak értelmes mennyiséget. Ez a spanyol nagydíjon végleg kiderült. Nem egy pilótának szakadt le a komplett futófelület egy-egy abroncsról. Ez nonszensz, hogy így viselkedjen egy versenygumi. 4 kiállás. Ennyivel nyert Alonso. Viszont ő valamelyest nyomhatta. De az első soros Mercik... 1-2-ből 6-12. Szégyen. És ez a gumik érdeme is. Használhatatlanná váltak 5 körön belül. Nem csak a Mercin. 
Szóval Fernando nyerte a hazai futamát, de nem volt olyan egyszerű dolga az 5. helyről. Szép rajt után szép helyezkedés és egy jó taktika kellett a győzelemhez. Kimi nagyon közel volt néha, de a Lotus most egy 2. helyet tudott hozni. A Red Bull pedig úgy tűnik lemaradt. Beleolvadtak a mezőnybe. Vettel és Webbo vagy a gumikat használta rosszul vagy csak ennyire volt képes az autó. A futam maga jó volt, bár kicsit eseménytelen, csak a taktikai háború pezsdítette fel, de szép győzelem volt a hazai hőstől. 

Hogy mi várható még? Sok izgalom az biztos. Még csak 5 futamon vagyunk túl és érdekesnek ígérkezik. Talán meglesz a 3.?

Két hét múlva Monaco. A kedvencem.

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény barcelona forma-1 értékelés kínai nagydíj maláj nagydíj 2013 spanyol nagydíj formula-1 ausztrál nagydíj bahraini nagydíj Massa Alonso Vettel Raikönnen catalonya

A bejegyzés trackback címe:

https://huszarland.blog.hu/api/trackback/id/tr245297448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása