Egy új pálya egy új remény és talán egy kis változás.
Személy szerint ezt vártam én is az újjá élesztett amerikai nagydíjtól, a változást. Legalább abban, hogy fejlődik a Ferrari és fel tud jönni és megverni a riválisokat. A fejlődés sikerült, de nem úgy ahogy szerették volna.
Austinban, Amerika egyetlen kifejezetten Formula-1-hez épített pályáján rendezték az 5 éves szünet után az új amcsi nagydíjat. Mivel erre építették és nem olyan, mint az indianapolisi, ami eddig adott otthont az amerikai nagydíjnak nincs benne szerintem olyan igazi amerikai pálya stílus, mert a döntött kanyar lehet veszélyes volt viszont jellegzetessé tette azt a pályát. Másrészt azt tervezik, hogy 3 amerikai nagydíjat kellene tartani egy évben és ezzel megszerethetnék ezt a sportot ők is, De lehet kérem, hogy az a piac elég nagy, de ha nem annyira vevők rá az amcsik nem kéne erőltetni. Nekik maradjon meg a NASCAR meg az IndyCar, azokkal is jól el vannak és ne bonyolítsuk életüket ilyen komplikált autósporttal, nem bírná a felfogásuk. Na de mi történt a hétvégén az austini pályán.
Sok minden, és főleg porból volt jó sok a pályán meg ismeretlen újdonságot is tartalmazott mivel teljesen új pálya, mindenki tapasztalat nélkül (kivéve persze a szimulátoros gyakorlást) vágott neki. A szabadedzések hoztak azért meglepetést, mert Vettel az elsőn másfél másodperccel verte a 2. helyezett Hamiltont. Aztán folytatta diadalmenetét az edzéseken és a kötelezőt is hozta, az időmérőt is megnyerte Lewis, Webber, Grojean, Raikönnen, Schumacher, Massa, Hülkenberg és csak utána jött Alonso a kilencedik rajtpozícióval. A spanyol bajnok bajban volt. Egyrészt csak az 5. sor, másrészt Gro 5 rajthelyes büntetése miatt ami a 8.-at adta Fernandonak a poros oldalt jelentette a rajtrácson, ami olyan mintha vizes aszfalton rajtolna. Így a Ferrari egy olyan döntést hozott, ami kritizálható, de ez csapatsport és Massát is 5 rajthelyes büntetésre kényszerítették egy "váltócsere" miatt. Tehát tiszta oldal mindkét Ferrarisnak. Majd jött a vasárnap.
A tiszta oldal jól jött Alonsonak a 7.-ről a 4.-re jött föl a rajtnál. Vettel megtartotta a vezető szerepet, de mögötte Hamilton helyett Webbo fordult 2.-ként az első kanyarban, amitől mindenki tartott és lehet épp ezért vigyáztak annyira egymásra, így nem történt incidens. A 3. körre a sorrend Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Schumacher, Räikkönen, di Resta és Massa volt a pontszerző helyeken. Lewis erőből elment Webber mellett az előzési zónában akkora sebességfölényben hajtott. De egy pár körrel később a komplett mezőny elment az ausztrál mellett, ugyanis meghibásodott az autója és kiállni kényszerült. Eközben a sorrend is változott Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Hülkenberg, di Resta, Perez és Senna lett és a mclarenes vészesen közeledett Vettelre. A kerékcserék előtt volt is egy esélye előzni, de messze volt. A kerékcserék után a gumik semmiféle tapadást nem adtak pár kör erejéig, a Pirelli túl konzervatív csomagot hozott a kemény és a közepes gumikkal, így küzdöttek az első köreikben a pilóták a cserék után. Az elejében még a fordított taktikán futó Button szólt bele a küzdelmekbe, de cseréje után visszaállt a helyére. Majd a vége előtt nem sokkal Hamilton megcselekdte azt, ami a győzelemhez kellett és megelőzte Vettelt. Ekkor ébresztettem fel a mellettem unatkozó lányt, hogy esemény van és Ő lebiggyedt szájjal konstatálta, hogy Vettel lett megelőzve és így Hamilton lépett előre (én persze örültem :D ). Így Alonsohoz került közelebb Seb nem a győzelemhez, mert Ferni még mindig a 3. helyen haladt és autójából próbálta kisajtolni a maximumot, ami pár szép kör formájában sikerült Massával egyetemben, de az élen folyó harcba nem tudtak beleszólni. A futamot ezzel a mozdulatával meg is nyerte az angol és folytatta ott ahol 2007-ben abbahagyta az amerikai nagydíjak történetében. Mögötte egy viszonylag vidám Vettel és egy nagyot mentő Alonso fért fel a dobogóra, amivel életben tartotta esélyeit az egyéni címre, ami így a brazil nagydíjon, a hétvégén dől majd el. A csapat VB cím viszont elkelt tegnap, a Red Bullé lett.
Hogy mit hoz a szezonzáró nem tudom, de én már sajnos egyre kevésbé hiszek Alonso győzelmében annak ellenére, hogy fanja vagyok, de majd meglátjuk milyen formát sikerül hoznia a Ferrarinak Braziliába és milyen generátort a Red Bullnak.