Egy újabb hétvége érkezett el, melyen újabb futam várt minket. A Formula-1 mezőnye egy nagyon érdekes helyszínre érkezett a hétvégén , a Közel-keletre. A legdrágább pályára ami a szezonban megtalálható, Abu-Dzabiba. Ez az ország, vagyis az Egyesült Arab Emirátusok a világ egyik leggazdagabb országa, szóval volt miből gazdálkodni a szervezőknek és az építőknek. A nagy pénz mellé nagy fényűzés is jár, talán ezért is lehet az, hogy a legszebb helyszín már 2009 óta a naptárban.
A Yas-Marina Circuit az elmúlt években Red bull fölényt adott és idén is erre számíthatott mindenki, bár tavaly Vettel ezen a pályán követte el egyetlen hibáját, így tavaly érdekes futamost és kivételesen nem Seb győzelmét hozta, hanem Hamiltonét. A szabadedzések alapján viszont ismét az ő párharcukra számíthattunk, de történt egy csavar amiről majd később. Végül az időmérő tényleg a kettejük csatáját hozta. Én személy szerint megint egy Vettel polet vártam, mert a lemenő napsütésben zajlott gyakorlásokon ő ment jobban, de meglepetésre mégis Lewis volt a gyorsabb a legvégén, de én vártam, hogy mikor nyomja meg Seb a négytizedes gombját. Lehet megnyomta, de ez is kevés volt a McLaren és Hamilton ellen. Vettel csak a 3. helyre kvalifikálta volna magát, ha nem követtek volna el egy kis hibát. Ugyanis a Red Bullt nem tudta behozni a boxba ami szükséges az üzemanyagból való mintavételhez. Végül 4 órán keresztül gondolkodtak mi legyen Vettelékkel és a végeredmény egy hátrasorolás lett. De egy jobb döntést hoztak a bikások mivel inkább a boxutcából rajtoltatták Vettelt, ami azért volt jó döntés, mert így a szabályok megengedik a csapatnak, hogy változtassanak az autó beállításin. Ez megtörtént és a vasárnapnak a boxutcából vágott neki. Ham Web első sor mögülük Rai és Mal, majd But Alo csak a 3. sorbol indult még így is, hogy a Red Bullos büntetést gyűjtött be. Ebben a sorrendben vágtak neki a nem kevés izgalommal járó futamnak. A rajtnál jól eljött az eleje, de szokásosan akadtak gondok a középmezőnyben, most Senna és a jövőre Sauberes Hülkenberg szolgáltatta a repülő szilánkokat. Webber rossz rajta miatt Alonso és Maldonado is előrébb került, de a legnagyobb nyertes talán Raikönnen volt. Vettel ekkor a végén próbált utat találni a Caterhamok és a HRT-k között, de az is segítette őt, hogy kiestek előle. Majd a 10. kör környékén egy nem mindennapi repüléssel szállt el Rosberg, aki Karthikeyanon átbucskázva landolt a gumifalban egy elég veszélyes ütközés után. A vicces már csak az volt mikor az indiai szállt ki a kocsiból megrendültebb ábrázattal. Ez egy Safety Cart jelentett a többieknek és Vettelnek újabb kiesőket és előre lépést aki ekkor már a 12. hely környékén száguldott, bár kocsija megsérült néhány ütközetben. Eközben az elején Ham Rai Mal Alo Web But volt a sorrend. A SC elengedte a mezőnyt a kb 10 körös takarítás után és Hamilton újra kezdte kiépíteni előnyét a célig. Ami egy sima győzelem is lett volna, ha nem jön egy váratlan műszaki hiba. De jött és így szabad út nyílt Raikonnen előtt a Lotus visszatérése óta aratott első győzelméhez. Amihez egészen keményen kellett küzdenie. Ugyanis jött mögötte Fernando aki a 6. helyről egész jó helyzetbe került a 2. hellyel, ugyanis megelőzte a Williamses Maldonadot, de Vettel is közeledett. A középmezőnyben is mentek a csaták nagy számmal. Webber talán reggelről túl sok gyorsított vett be, de valami nagyon nem akart összejönni neki, mert Maldonadot valahogy sehogy sem sikerült jól megelőznie és egy kipördülés véget is vetett a csatának az ausztrál részéről. Hasonlót Massával is eljátszott, de abból is csak rosszul jött ki. Ezek után megkezdődtek a kerékcserék melyek szép sorrendben le is zajlottak hibák és izgalmak nélkül. A sorsát Webbonak a végén történt újabb biztonsági autót érő megmozdulás pecsételte meg, mikor Perez akart egy-két pozíciót előrelépni Grojeannal és Di Restaval szemben. A vége Perez büntije lett mivel nem hagyott helyet a kanyarban Di Restanak és kipörgette a mexikóit majd Grojean az érkező és kerülő Webbot találta el. De Vettel már a 4. helyen járt. A Safety Car mögött Rai Alo But Vet Mal Kob Mas haladt és közben a szokásos módom melegítették abroncsaikat a versenyzők. Viszont Lotuséknál annyira nagy volt az izgalom, hogy az élen álló Raikönnent figyelmeztették a gumik melegen tartására amire egy 'tudom mi a dolgom fiúk ne dumáljatok bele' volt a válasz. A végére Vettel és Button, majd Alonso és Raikonnen ütközete szolgáltatta az eseményeket. Míg Sebnek sikerült az előzés, addig Ferninek nem, de vészesen közeledett Kimihez. Végül a finn világbajnok szerezte meg idei első győzelmét és ezzel ő lett az év 8. különböző győztese, akit már régóta vártunk, így a Jégember jeges önbizalommal láthatta meg a kockás zászlót. Alonso a 2. Vettel a 3. lett és világbajnokhoz méltó versenyzéssel küzdötte fel magát az utolsóról a 3. helyre. Button már nem fért fel a dobogóra ahogy Maldonado, Kobajasi, Massa, Di Resta és Ricciardo sem így ők lettek a maradék pontszerzők.
Vettel előnye csökkent, méghozzá 10 pontra, de egy új helyszín jön két hét múlva az amerikai austin-i pálya Texasban. Érdekes lesz és meglátjuk kinek kedvez majd az éllovasok közül.